Vidensdatabase

Guide för uppstart  Print denne artikel

I den här guiden kommer vi att gå igenom steg-för-steg-processen för hur du kommer igång med din tjänst hos oss på Imba SEO. Vi kommer att ta dig genom alla viktiga steg.


  1. Börja med att klicka på länken som du har fått i det välkomstbrev som är skickat till dig efter att du godkänt offert.
  2. När du har klickat på länken så kommer du till en sammanställning av dom paket som står i din offert. Här finns även möjlighet för dig att lägga till en bonuskod som du eventuellt har fått i ditt välkomstmejl vilket också blir den eventuella rabatten du har fått på ditt paket. Titta igenom detaljerna och se så dom stämmer överens med vad som stod i din offert. Ifall du har frågor eller funderingar på det så är du välkommen att höra av dig till oss på info@imbaseo.se eller på telefonnummer: 031 360 77 96



  3. Om allt stämmer så klickar du på den gröna knappen "Registrering"

  4. På nästa sida så kommer du att behöva skriva in den information som är viktig för oss att få in från dig som kund. Vi går igenom varje steg nedan.



    • Skriv in din personliga information: Förnamn, Efternamn, E-postadress och telefonnummer
    • Skriv in adress: Företagsnamn, postadress, stad, län, postnummer, land, momsregistreringsnummer

  5. När du har skrivit in din information om dig och ditt företag kommer det absolut viktigaste för att vi skall kunna starta din tjänst. 



    • Plattform: Detta är för att vi skall kunna veta vilken specifik plattform du har din webbplats på.
    • Adress till inloggning: Denna delen är viktig så vi kommer att ha denna som primär inloggningslänk.
    • Inloggningsuppgifter till er administration: Detta är en del vi måste ha för att kunna utföra vår bearbetning. All information hanteras med yttersta säkerhet och bevaras på krypterade servrar.
    • Användarnamn: Det användarnamn ni har angivit till oss
    • Lösenord: Det lösenord ni angivit till oss
    • Övrig information: Här kan du ge viktig information till oss som du vill vi skall veta när det kommer till inloggningsuppgifter till er administration
    • Sökord för sökordsanalys: Här anger du minst 3 stycken sökord som du vill vi skall arbeta efter. Våra specialister skapar alltid en sökordsanalys för er under bearbetningen också. 
    • Konkurrenter: Här anger du några konkurrenter som du har. Om du inte har eller vet så kan du hoppa över denna delen. Våra specialister skapar också en konkurrensanalys för er under bearbetningen.
    • Övrigt: Här kan du ange övrig information som du tror att vi kan behöva när det kommer till era sökord och konkurrenter. 
    • Google Analytics: Här väljer du i listan angående Google Analytics
    • Google Ads ID: Om du har valt att vi skall bearbeta din Google Ads så skriver du in ditt ID här.
    • Övrigt: Här skriver du övrig information som kan vara till vikt för oss att veta angående om din Google Analytics och Google Ads. 
    • Viktig info & vad som händer nu: Här kan du skriva viktig information som du vill att våra specialister skall ta del utav. Det kan vara allt ifrån att ni önksar mer lokal SEO eller något annat som kan vara viktigt. Denna delen är inte obligatorisk. Nu när du har gått igenom hela detta formuläret så kommer våra specialister att ta vid och börja bearbeta er tjänst. Om all information är inskickad till oss så tar det max 1-2 veckor för oss att komma igång. Och de första delarna är att se till så ni som kund får tillgång till kundzonen som ni hittar här på webbplatsen. Sedan så påbörjar vi analyserna och att sätta upp rapporterna till er.

  6. När du väl har fyllt i alla fält så behöver du skriva in ditt lösenord. Detta lösenord är för din kundzon hos oss. Ditt användarnamn blir den e-postadress du angav och lösenordet är det du anger här. 



  7. Hos oss på Imba kan du välja att betala din tjänst genom faktura eller kortbetalning. Var god välj din information här. Du har alltid möjlighet att ändra detta sen i din kundzon också.

  8. I nästa ruta kan du skriva ytterliggare information som du tycker kan vara till vikt för oss och ditt avtal. 

  9. klicka i rutan "Jag har läst och accepterar avtalsvillkoren"

  10. Klicka på "Slutför Order"

 

När väl allt har kommit in och du har klickat på "Slutför Order" så kan du logga in i din kundzon med dom användaruppgifterna du nyss angett och vi får en notis om att vi skall påbörja bearbetningen.

Hjalp dette svar dig?

Relaterede artikler

Så Ser Du Dina Sökordsrapporter i Kundzonen
Att ha tillgång till och följa sina sökordsrapporter är viktigt för att övervaka prestationen av...
Så Bjuder Du In En Användare Till Kundzonen
Vår kundzon är utformad för att göra det enkelt att samarbeta med andra i ditt team eller...

Powered by WHMCompleteSolution